گزیده بیانات حجت الاسلام و المسلمین علوی به مناسبت شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی

? دین، برنامه سعادت انسان است؛ به شرط این که انسان‌ها، به معنای واقعی انسان باشند. انسان‌ها به صورت فطری و ذاتی دیندار هستند، با وقوع برخی اتفاقات، یک دسته از انسان‌ها دین را فراموش می‌کنند و خود را اسیر و ناتوان می‌کنند.

? آن عاملی که دین انسان را تحریف می‌کند، شیطان است. قرائت‌های غلط از دین، باعث نابودی دین از درون می‌شود. شیطان با قرائت غلط دین کاری می‌کنند که انسان خیال کند کار درستی انجام می‌دهد.

? یکی از مصادیق قرائت غلط از دین، معرفی کردن اسلام به عنوان برنامه‌ای فردی و بدون جنبه اجتماعی است. در نتیجه این قرائت غلط، فرهنگ جهاد یعنی هزینه کردن برای خدا و حفظ دین از بین می‌رود.

? چگونه یک انسان حاج قاسم سلیمانی می‌شود.
? دین و ایمان به انسان حقیقت و عظمت می‌بخشد. انسان مومن، مصداق عینی و حقیقت مجسم دین، برای کسانی است که معرفت قوی ندارند.

? خداوند در هر عصر و تاریخی انسان‌هایی را با هدف اتمام حجت بر مردم قرار می‌دهد، با وجود این حجت‌ها، هیچ کس در قیامت نمی‌تواند برای خراب شدن خود و یا کم کاری‌های خود عذری بیاورد.

? هویت حاج قاسم سلیمانی ایمان بود. ایمان دو کلمه است عبور از خود و فتنه های دنیا. فقط مومن می‌تواند از این‌ها عبور کند. این مردان بزرگ، عینیت و حقیقت ایمان را دنبال کردند.

? مسیر مقاومت و راه حاج قاسمها، نباید بسته شود. این بدترین پاسخی است که دشمن دریافت می کند. دشمن باید بداند که اگر اسطوره‌ای را زد، اسطوره‌هایی مثل آن متولد خواهند شد. همه رسالت دارند این فرهنگ را ترویج دهند؛ باید این مصداق‌ها و نمونه‌های عینی اسلام ناب را باید مطالعه کرد و راه آن‌ها را در پیش گرفت.

ما را در فضای مجازی دنبال کنید
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت برای موسسه لسان صدق محفوظ است