گزیده بیانات حجت الاسلام و المسلمین علوی در ایام فاطمیه

?«قُلْ لَا أَسْأَلُكُمْ عَلَيْهِ أَجْرًا إِلَّا الْمَوَدَّةَ فِي الْقُرْبی»
? «بگو: از شما هیچ پاداشی جز مودّت نزدیکان را نمی‌خواهم.»
? انسان ذاتاً شکر‌گزار و سپاس‌گزار است. انسان های پاک و سالم اگر لطفی به آن ها بشود به نیکویی به آن پاسخ می‌دهند. حتی کسانی که کمترین بهره‌ای از انسانیت برده‌اند، برای برداشتن سنگینی منّت دیگران سپاس‌گزاری می‌کنند.

? هنگامى كه پيامبر(ص) بعد از حجة الوداع به مدينه بازگشتند؛ مردم مدینه خدمت رسول خدا(ص) رفتند و عرضه داشتند: برای تمام زحماتی که برای ما کشیدید و ما را از قعر ذلت به اوج عزت رساندید اموال خود را در اختیار شما قرار می‌دهیم؛ چرا که افرادی به نزد شما می‌آیند و شما بسیار به آنها بخشش می‌کنید و چیزی برایتان باقی نمی ماند. هنگامى كه اين سخن را خدمت پیامبر(صلى‌الله‌عليه‌وآله) عرض کردند، آيه «قُلْ لَا أَسْأَلُكُمْ عَلَيْهِ أَجْرًا إِلَّا الْمَوَدَّةَ فِي الْقُرْبَی» نازل شد.

? انسان های بزرگ، آزاده‌اند، کارشان برای خداست و از کسی مزد نمی‌خواهند. اخلاق پیامبر(ص) این بوده است که برای کار خدا از کسی مزد نمی‌گرفتند و مقصودی جز خدا در کار هایشان نداشتند.
? پیامبر (ص) در جواب مردم مدینه یک آدرس نجات مختصر، مفید و بی نقص معرفی کردند. پیامبر(ص) فرمودند اگر می خواهید کاری کنید دنبال محبت ذوی القربی بروید. پیغمبر(ص) فرمودند به دنبال محبت اهل بیت(ع) بروید. مرکز اهل بیت(ع) حضرت زهرا(س) است.

? فاطمه(س) همه خوبی ها و تجلی نور الهی است. محبت حضرت زهرا(س) بزرگترین اکسیر است. کارنامه مکتوم الهی برای همه انسان ها در قیامت با حضرت زهرا(س) معنا می شود. آدرس نجات مختصر مفید و بی نقص محبت حضرت زهرا(س) است.

ما را در فضای مجازی دنبال کنید
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت برای موسسه لسان صدق محفوظ است