مهم‌ترین عید اسلام
گزیده بیانات حجت‌الاسلام و المسلمین علوی

پيامبر(ص): «يَومُ غَديرِ خُمٍّ أفضَلُ أعيادِ اُمَّتي»
روز غديرخم برترين عيد امّت من است.

در اسلام چهار عید وجود دارد، عید غدیر، قربان، فطر و جمعه که بالا‌ترین عید، عید غدیر است. همه باید مشارکت کنند تا روز غدیر به عنوان برترین عید مسلمانان جلوه نماید.

روز غدیر معنای امامت شیعه و نصب خلیفه الهی است و به این معنی است که حاکم جامعه اسلامی، باید از طرف خدا مشخص شود.

اینکه چه کسی حاکم دین باشد و دین را اقامه کند، امر بسیار مهمی است. سعادت و شقاوت مردم به حاکمان جامعه مرتبط است، زیرا حاکمان جامعه ضامن اجرای تمام دستور‌ها و احکام هستند.

اصل تولد، تکامل و شکوفایی عزت اسلامی در عصر پیامبر(ص) بوده است، برای ادامه این روند بعد از حضرت رسول(ص)، باید شخصی از جنس ایشان و شبیه به ایشان بر مردم حکومت کند.

اهمیت غدیر

طولانی‌ترین خطبه پیامبر(ص)و پرجمعیت‌ترین خطبه پیامبر(ص)، خطبه غدیر است. علت وضع بد اسلام، حذف غدیر است. چرا که روز غدیر، روز کمال دین و اتمام نعمت بود که سعی کردند آن را از اسلام حذف کنند.

بیشترین تعداد راوی برای یک حدیث در تاریخ اسلام، برای حدیث غدیر است، از ۱۲۰ هزار نفر جمعیت حاضر در روز غدیر، ۱۲۰ راوی آن را نقل کرده‌اند. هر کسی توفیق نقل غدیر را ندارد. بسیاری بخاطر ترس و ارعاب از نقل این حدیث خودداری کردند.

حضرت زهرا (س) فرمودند: «فما جعل الله لاحد بعد غدير خم من حجه و لا عذر.»
خداوند پس از حادثه غدير خم که ولايت علی(ع) اعلام گرديد، برای هيچ کس عذر و بهانه‌ای باقی نگذاشته است.

غدیر نقطه عطف تاریخ اسلام است که با پذیرش و آشکار شدن آن، آینده‌ای متصور جهان اسلام خواهد بود. با باور نکردن غدیر، جامعه اسلامی در همین جهتی که هست، باقی می‌ماند. با انکار غدیر، اسلام به عنوان یک دین الهی، در دست افراد غیر معصوم قرار گرفت.

غدیر مهم‌ترین روز تاریخ اسلام است و احیا و ترویج و نشر آن، مهم‌ترین وظیفه هر مسلمان است.

ما را در فضای مجازی دنبال کنید
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت برای موسسه لسان صدق محفوظ است