اصلی ترین معروف
گزیده بیانات حجت الاسلام و المسلمین علوی در شب نهم مراسم عزاداری حضرت اباعبدالله الحسین(ع)

آثار امر به معروف
نعمت ارزشمند کمال در زندگی اجتماعی آن موقع به دست می‌آید که امر به معروف و نهی از منکر، روح و منطقِ تعامل فرد در جامعه قرار بگیرد. امت آخرالزمان به جهاد مدح شدند و یکی از پایه‌های جهاد، امر به معروف و نهی از منکر است. تا این امر در جامعه زنده است، جامعه هیچ آسیبی نخواهد دید.

عاقبت ترک امر به معروف
یکی از بزرگترین موارد اقامه امر به معروف در جامعه، ایجاد فرهنگ آن است. دغدغه سید الشهدا(ع) این بود که مردم نسبت به دین و معروف بی تفاوت شدند. وقتی جامعه‌ای نسبت به ارزش‌هایش بی تفاوت شد، بلا بر آن جامعه فرود خواهد آمد. عذاب وقتی فراگیر می‌شود که مردم منکر را ببینند و هیچ واکنشی نشان ندهند.

حیات مکتب شیعه
در میان اهل بیت(ع) امام حسین(ع) به تنهایی یک مکتب است. مکتبی که هدایتگری آن، از گنهکاران شروع شده و تا اولیاء الله ادامه می‌یابد. حیات مکتب شیعه به سیدالشهدا(ع) است. لذا تعبیری که علما از حدیث «حُسَيْنٌ مِنِّی وَ أَنَا مِنْ حُسَيْنٍ» داشته‌اند، این است که شروع و بروز اسلام با پیامبر(ص) و بقاء آن با امام حسین(ع) است.

امر به معروف در مکتب شیعه
بزرگترین اقامه معروف، احیا فرهنگ عاشورا، رونق دادن آن و استخراج حقایق این مکتب از تاریخ است. ارزشمندترین عمل، کار برای امام حسین(ع) است. عاشورا در همه زمینه‌ها به ما درس می‌دهد؛ مکتبی که یک روز است ولی همه عالم را در خود جا می‌دهد. دین به حسین(ع) زنده است و باید از این مکتب پاسداری کرد.

ما را در فضای مجازی دنبال کنید
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت برای موسسه لسان صدق محفوظ است