پاسخ :

عبادات دارای مراتب است«ما در مسائل دنیوی آرمانگرا هستیم» ما ماشین بهتر و خانه بهتر را می‌خواهیم، اصرار به اینکه در مسائل عبادی عالی‌ترین درجه‌اش را نداشته باشیم باید ریشه‌اش را یافت.
بعضی اوقات چادر سرنکردن بخاطر ترس از مسخره کردن اجتماع است در اینصورت مطمئن باشید این تمسخر را اگر در چادر مطرح کردند بعدش می‌برند مرحله بعد از چادر هم مطرح میکنند.
چادر خط مقدم حجاب است و بدانید اگر از آن عقب نشستید به‌دنبال بعدی هم می‌روند.
نکته بعد: چادر از جمله شعائر است. اسلام در عین داشتن یک نظام عقیدتی خاص، یکسری شعائر هم دارد (به معنای تجسم عملی عقیده).
مثلا می‌گوید به یاد خدا باش» ریز میشود تا تبدیل می‌شود به این که صبح دو رکعت نماز بخوان.
حجاب هم تجسم عملی حیا است.
چادر شباهت تو به صدیقه طاهره سلام الله علیها است.
چادر معنای تمام و کمال عفاف است.
چادر اوج پوشیدگی است.
چادر حجاب ایمانی است.
چادر مصداق آیه قرآن است.
الأحزاب : (59) يا أَيُّهَا النَّبِيُّ قُلْ لِأَزْواجِكَ وَ بَناتِكَ وَ نِساءِ الْمُؤْمِنينَ يُدْنينَ عَلَيْهِنَّ مِنْ جَلاَبِيبِهِنَّ ذلِكَ أَدْنى‏ أَنْ يُعْرَفْنَ فَلا يُؤْذَيْنَ وَ كانَ اللَّهُ غَفُوراً رَحيما
چادر مستحب است» بله! اما برای مومنان واجب می‌شود. شرط ایمان است. مسلمان واجب نیست حجابش چادر باشد اما “ای پیامبر به همسران و دخترانت و زنهای مومنان بگو چادرهای خود را برخویش بیفکنند (که گردن سینه و ساقها پوشیده شود) این (کار) نزدیکتر است به آنکه (به حجاب و عفت) شناخته شوند تا مورد تعرض و آزار (فاجران) قرار نگیرند و خداوند همواره آمرزنده و مهربان است.” جلابیب” همان چادر است.

ما را در فضای مجازی دنبال کنید
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت برای موسسه لسان صدق محفوظ است