بالاترین عبادت
گزیده بیانات حجت الاسلام و المسلمین علوی در شب هفتم مراسم عزاداری حضرت اباعبدالله الحسین(ع)

فلسفه قیام امام حسین(ع)
فلسفه قیام سید الشهدا(ع) که جوهره مکتب حسینی است، به نص خود کلام حضرت اصلاح دین است؛ «إنّي لَمْ أخرُجْ أشِرًا ‌و لا بَطِرًا و لا مُفسِدًا و لا ظالمًا، و إنّما خَرجْتُ لِطَلبِ الإصلاحِ في اُمّةِ‌ جَدّي مُحمّدٍ صلّي الله عليه و آله» هدف هدایت امت و دعوت به حق است.

ویژگی حسینیان
افرادی که روح مکتب حسین(ع) را بفهمند، جوهره فرهنگ رفتاری و روحیه‌شان به حق طلبی و قیام علیه باطل و امر به معروف و نهی از منکر تبدیل می‌شود. هر کسی می‌خواهد بداند که به چه میزان پیرو امام حسین(ع) است، باید ببیند که چقدر حاضر است که برای امر به معروف خرج کند.

شرط امر به معروف
کسی که امر به معروف می‌کند، باید به مراتب معروف و مراتب منکر آگاهی داشته باشد. باید روی اقامه آن معروفی دست گذاشت که از درجه اهمیت بیشتری برخوردار است. یکی از کارهایی که بنی‌امیه خیلی از آن استفاده کردند، این بود که کسانی را به بالای منبرها بردند که مطالب حاشیه‌ای و درجه دو را مطرح و مطالب درجه اول را رها کردند.

بالاترین معروف
امیرالمومنین(ع) در خطبه‌هایش این جمله را زیاد می‌گفتند که ای مردم، مراقب دین‌تان باشید، اگر دین کسی خراب شود، همه چیزش خراب می‌شود، دین برنامه سعادت انسان‌هاست که نسخه آن را انبیا از آسمان برای ما آورده‌اند، لذا هیچ معروفی بالاتر از دین نیست و اقامه دین بالاترین امر به معروف است.

خداوند وقتی که می‌خواهد بنده‌ای را برای خود انتخاب کند، اولین چیزی که در او ایجاد می‌کند، دین‌داری است. بالاترین دین، دین قلبی یعنی ولایت و حب و بغض است. در میان تمام این امور، مکتب حسینی بالاترین حب و ولایت است؛ فلذا معرفی و ترویج این مکتب بالاترین عبادت است.

ما را در فضای مجازی دنبال کنید
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت برای موسسه لسان صدق محفوظ است