پاسخ :

آب دریا را اگر نتوان کشید/ هم به قدر تشنگی باید چشید
شاید همه آب دریا را نتوان داشت ولی به اندازه خودت می توانی بچشی. اگر نتوانم صد باشم می توانم ده باشم. اقلا در صف دشمنانش نباشم. ما توقع را بالا نبریم, به اندازه ای که می توانیم باشیم.

نکته بعدی اینکه ناامید می شوید در بحث سمحه سهله این قرائت هایی که برای شما می گویند، خیلی سخت است. برای کسی که می خواهد اصحاب خاص باشد کار سخت است؛ چون وظیفه سنگینی است. ولی می توانی که دلش را خون نکنی و می توانی که به اندازه خودت آدم باشی.
کسانی که با مقدمات, اصول و معرفت کار کنند کمکش می کنند. کمک می کنند. “ان تنصر الله ینصرکم” چه کسی باورش می شد که یک کسی مثل امام (ره) بتواند چنین انقلاب بزرگی را راه بیاندازد. خدا کمک می کند کسانی که در مسیر خدا قدم بردارند خود خدا یاریشان می کند. انسان ابتدا این مراقبت را مثل محال می داند. خیلی ها بودند که بعد از اینکه به اندازه خودشان مراقبت کردند، خدا لغزش‌هایشان را پوشاند.

چنین افرادی اعتراض داشتند که چرا حضرت ظهور نمی کند؟ دیگر باید نقطه ضعف را به آنها نشان داد. یعنی اگر حضرت اعماق آنها را بیرون نکشد سوال آنها بی پاسخ مانده است. دارد نشان می دهند که شما آمادگی ندارید لذا اعتراض نکنید و منکر ظهور نشوید. منکر وجود امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف نشوید. هست، ولی شما آماده نیستید. اگر ظهور نیست و غیبت است برای اینها است. جایی است که باید نقطه ضعف را نشان دهند. روش آن ها کمک کردن است. نجات دادن و یاری کردن است. اگر کسی به اندازه خودش قدم بردارد کمکش می کنند. اگر کسی در مسیر یار و یاورش شد و در مسیر زیست برای حضرت قدم بر می دارد مطمئنا کمکش می کنند. در روایت دارد که اگر کسی لقمه ای که حرام است و می داند که حرام است را نخورد، خداوند لقمه ای که نمی داند حرام است را از دهانش دور خواهد کرد. “ان تنصر الله ینصرکم”. آن مقداری که می توانی حضرت را یاری کن, آن روزی که نمی توانی آنها کمکت می کنند.

ما را در فضای مجازی دنبال کنید
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت برای موسسه لسان صدق محفوظ است