دین, آیین و روشی است که نگاه انسان را به هستی تغییر می‌دهد و گویش و رفتار انسان را مورد تربیت و امر و نهی قرار می‌دهد. دین برای همه مراحل زندگی انسان دارد برنامه‌های مختلفی دارد که همگی بر اساس آیینی است به نام عبودیت.

پیامبر(ص) می‌فرمایند «الدُّعاءُ مُخُّ العِبادَة». آن چیزی که به رفتارهای ما را رنگ و بوی دین می‌بخشد، عبودیت است. اگر می‌خواهید ببینید که چقدر عبادت می‌کنید، ببینید چقدر دعا می‌کنید. همه درجات و ارتقاء بنی آدم در مسیر بندگی، با دعا کردن است. جوان! نگذار که انجام اعمال دیگر تو را فریب دهد و به خود مغرور کند، ببین که چقدر دعا می‌کنی، همان اندازه بنده هستی.

محال است خداوند دست بیچارگانی را که به درگاهش اظهار عجز می‌کنند نگیرد، این شیطان است که انسان را از درب خانه خدا، به در خانه غیر می‌برد. اگر می‌خواهید عبودیتتان را بیشتر کنید، ناله‌تان را بیشتر کنید.

امام جواد(ع) می‌فرمایند «اَلمُؤمِنُ یَحتاجُ إلی ثَلاثِ خِصالٍ…» مومن به سه چیز نیاز دارد که راس آن‌ها، توفیق از جانب خداست و توفیق جز با دعا به دست نمی‌آید. جوان! دعا راه عبودیت خدا و مسیر بُرد برنده‌ها و طریق سعادتِ اهل سعادت است و اگر توفیقش را به تو دادند، بدان که توفیق زیادی بهت داده‌اند.

ایامی وجود دارد که ارزش دعا در آن‌ها بیشتر است. سفارشات زیادی درباره عبادت در ماه رجب شده است. دعا را از دست ندهید خصوصا در ماه رجب. خوش به حال جوانی که در ماه رجب دعا و نمازش رنگ دیگری پیدا می‌کند.

ما را در فضای مجازی دنبال کنید
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت برای موسسه لسان صدق محفوظ است