یکی از راه‌های مهم موفقیت، مطالعه و بررسی زندگی انسان‌های بزرگ است. میزان ظرفیت و ابعاد شخصیتی انسان ناشناخته است، عمر و فرصت‌ها زمانی قیمت و ارزش خود را نشان می‌دهند که میزان بهره‌برداری انسان از آن فرصت‌ها مشخص شود.

: لَقَدْ كَانَ لَكُمْ فِي رَسُولِ اللَّهِ أُسْوَةٌ حَسَنَةٌ(۲۱ سوره احزاب)
قطعا براى شما در رسول خدا، سرمشقى نيكوست.
با نگاه و بررسی زندگی پیامبر(ص) متوجه این مسئله می‌شویم که حضرت در زندگی خود، تمدنی ساختند که نه تنها تا به امروز باقی مانده است بلکه در عمق وجود انسان‌ها ریشه دوانده است.

فرمول و رمز بزرگی، مطالعه زندگی انسان‌های بزرگ است. انسان‌های موفق و اثرگذار، یک روش و فرمولی در زندگی دارند که باید آن را یاد گرفت.

بر هر اندازه که اندیشه‌ای غلط، مانند نگاه جبرگرا به موفقیت‌ها داشته باشیم، فرصت‌های خوب ما از دست می‌رود. نباید اینگونه فکر کرد که اگر کسی به موفقیت رسید، اراده خدا به معنای جبر باعث موفقیت او شده است. این نگاه باعث می‌شود از زندگی افراد موفق درس نگیریم و به افراد ناتوان در زندگی‌شان کمک نکنیم.

زندگی پیامبر(ص) سراسر درس موفقیت و ماندگاری است. لازمه درس گرفتن از زندگی اهل بیت، توجه به این پیش‌فرض است که ما نیز به اندازه خودمان، می‌توانیم به این سیره عمل کنیم، و الا سیره ایشان را تنها تماشا می‌کنیم. هدف از مطالعه سیره، اقتدا و قدم گذاشتن در مسیری است که اثرگذاری آن متفاوت است. امثال گاندی‌ها که مسلمان نبودند نیز از این سیره درس گرفتند.

کربلا به این دلیل رخ داد که انسان‌ها گمان کردند نمی‌توانند کاری کنند. باید باور کنیم که راهی هست به نام سیره نبوی که می‌توانیم با حرکت در این مسیر، مملکت وجود خود را نبوی کنیم. در عاشورا همه اصحاب به اندازه خود حسینی بودند و این شد که الان هر کدام جزئی از سرزمین کربلا هستند.

ما را در فضای مجازی دنبال کنید
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت برای موسسه لسان صدق محفوظ است