گزیده بیانات حجت الاسلام و المسلمین علوی در ایام فاطمیه دوم

? محبت حضرت زهرا(س) عامل نجات
? آیات قرآن از نظر معنا و مفهوم بسیار عمیق و گسترده هستند. عمل به یک آیه از قرآن می‌تواند انسان را بسیار بالا ببرد و توفیق عمل به باقی آیات و دستورات الهی را به همراه می‌آورد.

? مصداق و معنای اصلی قربی در آیه شریفه «قُلْ لَا أَسْأَلُكُمْ عَلَيْهِ أَجْرًا إِلَّا الْمَوَدَّةَ فِي الْقُرْبَی» واسطه های فیض الهی هستند. خداوند در این آیه بر این نکته تاکید می‌کند که اگر این واسطه ها نبودند فیض الهی به انسان ها نمی‌رسید، و لذا باید بر این نعمت الهی شکرگزاری کرد.

?به تعبیر دیگر منظور آیه «قُلْ لَا أَسْأَلُكُمْ عَلَيْهِ أَجْرًا إِلَّا الْمَوَدَّةَ فِي الْقُرْبَی» این است که اگر کسی می‌خواهد از عبادت‌هایش نتیجه بگیرد، باید «مَوَدَّةَ فِي الْقُرْبَی» داشته باشد؛ زیرا ولایت و محبت اهل بیت(ع) روح ایمان است و ایمان بدون روح هیچ فایده‌ای ندارد. محبت حضرت زهرا(س) باعث قبولی عبادات است، حتی اگر این عبادت‌ها ناقص باشند، خداوند آن‌ها را به واسطه محبت حضرت زهرا(س) قبول می‌نماید.

? اعمال ما بسیار ناچیز است و آن چیزی که باید دنبال کرد و به آن امید داشت، محبت اهل بیت(ع) است. این موَدَّةَ فِي الْقُرْبَ است که به اعمال ناچیز ما، مهر قبولی می‌زند و باعث نجات می‌شود.

? رضایت حضرت زهرا(س)، رضایت پروردگار
? رسول الله(ص) می‌فرمایند:«إِنَّ اَللَّهَ تَعَالَى يَغْضَبُ لِغَضَبِ فَاطِمَةَ وَ يَرْضَى لِرِضَاهَا»
? به درستى كه خداوند متعال به غضب فاطمه غضبناك و به خشنودى فاطمه خشنود مى‌شود.
? مقام حضرت زهرا(س) به قدری بالاست که خداوند به خشنودی حضرت زهرا(س) خشنود می‌شود یعنی هر جا که حضرت کاری را دوست بدارد، خداوند آن کار را دوست خواهد داشت.

ما را در فضای مجازی دنبال کنید
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت برای موسسه لسان صدق محفوظ است