تقوا خصیصه حضرت معصومه سلام الله علیها

تراز، عدد و کیفیت زائرین حضرت معصومه(س) در سراسر این عالم در بین امام زادگان بی‌نظیر است. جایگاه رفیع، زیارت نامه عظیم و مزار با جلالت و عظمت این زیارتگاه پر خیر و برکت، جلوه‌ای از مقامات حضرت معصومه (س) می‌باشد.

دلیل جایگاه ویژه حضرت
مقام حضرت معصومه(س)، به واسطه تقوا و ارتباط ویژه ایشان با حضرت حق بوده است.

اصلی‌ترین واژه کلیدی در میدان عمل برای اصلاح نفس، تقوا است. تقوا از واژه‌های پرکاربرد قرآن و کلید بهره‌برداری از آن می‌باشد.

«إِنَّمَا يَتَقَبَّلُ اللَّهُ مِنَ الْمُتَّقِينَ» (۲۷مائده)
خدا فقط از پرهیزکاران قبول می‌کند.
انسان به وسیله هدایت الهی از پستی به اوج عزت می‌رسد. معیار کمک و هدایت الهی تقواست.

«فَإِنَّ خَيْرَ الزَّادِ التَّقْوَىٰ»(۱۹۷بقره)
بهترین توشه، پرهیزکاری است.
در میان اعمال صالح، بهترین عمل تقوا است. کسانی که مستمرا تقوا را دنبال کرده‌اند، مورد لطف و رحمت ویژه خداوند قرار گرفتند.

تقوا حالت خوف انسان است از خدا که بر اثر احساس حضور خود در محضر خداوند به وجود می‌آید، به واسطه تقوا انسان خود را رها نکرده و نسبت به رفتار و کردار خود مراقبت میکند.

تقوا در عرصه‌های بسیار زیادی مطرح است؛ تقوای دست، تقوای زبان، و از همه سخت‌تر تقوای قلب است.

«يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا اتَّقُوا اللَّهَ وَلْتَنْظُرْ نَفْسٌ مَا قَدَّمَتْ لِغَدٍ ۖ وَاتَّقُوا اللَّهَ ۚ إِنَّ اللَّهَ خَبِيرٌ بِمَا تَعْمَلُونَ» (۱۸ حشر)
ای اهل ایمان! از خدا پروا کنید؛ و هر کسی باید با تأمل بنگرد که برای فردای خود چه چیزی پیش فرستاده است، و از خدا پروا کنید؛ یقیناً خدا به آنچه انجام می‌دهید، آگاه است.
تقوا مرحله‌ی بعد از ایمان است. کسانی که از دنیا رفته‌اند، حسرت در انجام اعمال ندارند، بلکه حسرت می‌خورند که چرا اعمالشان با تقوا همراه نبوده است.

حضرت فاطمه معصومه(س) این مسیر را با تقوا رفته‌اند. باید از ایشان الگو گرفت.

۵ آذر ۱۳۹۹

ما را در فضای مجازی دنبال کنید
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت برای موسسه لسان صدق محفوظ است